healthylifestyle·Recepten·review·Voeding·winkel

Review Eet als een expert

dscn1902

Ik heb het boek Eet als een expert gelezen.  Vandaag gaat mijn blog over dit boek.

Het boek is geschreven door vier auteurs, allemaal deskundig op het gebied van voeding en meer , gezien hun achtergrond als sportdiëtist, klinisch diëtist, diëtist, voedingswetenschapper en gezondheidswetenschapper.Deze vier ‘foodies’ hebben een online platform, genaamd I’m a foodie .Leuk om eens een kijkje te nemen.

Het boek is opgedeeld in verschillende delen.Na de introductie komen de verschillende eetmomenten zoals ontbijt,lunch,tussendoortjes, avondeten en het drinken aan de orde. Eerst komen bepaalde basiszaken aan de orde. Bijvoorbeeld hoe je een onderzoek kunt/moet lezen en hoe slogans met je op de loop kunnen gaan.  Ook wordt benadrukt dat je een voedingsmiddel altijd in het geheel van een voedingspatroon moet zien. Daarna ga je per eetmoment kijken wat er bekend is aan fabels en feiten over producten/voedingsmiddelen. Leerzaam! Er is zoveel informatie te vinden over (gezonde)voeding dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Dit boek verschaft handvatten om dat bos weer te zien. Wat ik zelf heel fijn vind, is dat er ook een vertaalslag naar de praktijk is gemaakt. Het is fijn om na t lezen van dit boek kritischer tegen (eet)beweringen aan te kijken, maar het toepassen in de praktijk is een tweede. In het boek vind je voor elk eetmoment ook recepten. Ik ben begonnen met de ontbijtrecepten. Ze zijn eenvoudig te maken tot nu toe, dat maakt het voor mij aantrekkelijk om aan te beginnen en vervolgens mee verder te gaan.

Qua vormgeving vind ik het boek heel mooi.  Het heeft een frisse uitstraling doordat bijna alle pagina’s wit zijn. De foto’s zijn helder en duidelijk. Wat me ook aanspreekt zijn de overzichtsfoto’s. Zo heb je bijvoorbeeld een overzicht van verschillende ontbijtgranen en staat daarachter hoeveel gram vezels deze bevatten, of hoeveel suikerklontjes en hoe het zit met het zoutgehalte er in.

Je kunt het boek in de boekenwinkel kopen, wat ik zelf altijd het leukste vindt.. heerlijk om even te struinen door Van der Velde aan het Akerkhof in Groningen. Online is natuurlijk ook makkelijk. Dit boek kun je ook kopen bij Bol.

Heb jij dit boek al gelezen of ben je er nieuwsgierig naar?

2 gedachten over “Review Eet als een expert