Zomaar een post op een donderdag omdat ik graag met jullie een review deel over 2 vegan snacks die ik de afgelopen tijd gegeten heb.

Ik heb een vegan satebroodje geproefd én een vegan puddingbroodje.

Wat is het?

dscn2534.jpg

Het vegan satébroodje is een broodje gemaakt van bladerdeeg gevuld met Indonesische saté.  Het is te koop bij de AH, bij de broodafdeling voor €1,09.

Wat zit er in?

De ingrediëntenlijst is lang: 48% soja structuur (water, soja-eiwit), tarwebloem, plantaardige oliën en vetten (palm, raap, kokos), 7% pinda’s, suiker, azijn, uien, specerijen, knoflook, rode peper, serehpoeder, sojabonen, mosterdpoeder, zetmeel (o.a. tarwe), moutextract, dextrose, verdikkingsmiddelen: guarpitmeel en xanthaangom, gist, voedingszuur: citroenzuur, gemodificeerd zetmeel, emulgator: E471, invertsuikerstroop, gistextract, aroma, gebrande suiker, kleurstoffen: karamel en carotenen, zout.

Wat vind ik er van?

Ik heb het broodje opgewarmd in de oven.  Ik ben niet laaiend enthousiast. Het is niet vies, maar ik ben gewoon geen liefhebber van dit soort snacks, ook nooit geweest eigenlijk. Waarom ik het dan toch gekocht heb? Je weet wel, reclame … nieuwsgierigheid..  Het is bladerdeeg met een warme saus met wat stukjes er in.  Het was goed te doen volgens mijn vriend, die houdt wel van dit soort snacks en is misschien een betere graadmeter.

Nog een keer in huis halen?

Nee.

En dan het vegan puddingbroodje!

puddingbroodje

Wat is het?

Een wit broodje gevuld met gele room en bedekt met poedersuiker.  Te koop voor €2.50 bij de Vegansuper.

Wat er precies in zit, weet ik niet. Ik heb ze nl los gekocht bij de Vegansuper. Denk niet dat de ingrediënten bijdragen aan je gezondheid.

Wat vind ik er van?

Lekker! Een redelijk stevig broodje gevuld met lekkere room. Het ruikt heel erg lekker en in mijn beleving smaakt het net zoals een niet vegan puddingbroodje van de bakker.

Nog een keer in huis halen?

Ja, lekker voor af en toe!

