Review vegan ritter sport chocolade met quinoa

Rittersport Donker Amandel Quinoa-500x500Ineens werd ik verrast. Verrast door een vriendin. Ze vertelde dat ze tijdens haar reis in Berlijn een fantastische promo had gezien van de Ritter Sport chocolade, inclusief vegan variant. In haar laatste paar minuten die ze had voordat de terugreis werd ingezet, stoof ze een winkel binnen om een vegan exemplaar te scoren. Helaas, dat kende de winkelier niet. Maar het vegan chocoladeplantje was gepoot 🙂 Tijdens haar volgende trip naar Duitsland kwam ze alsnog de vegan Ritter Sport chocolade tegen en kocht deze, voor mij 🙂 Met veel liefde en aandacht gekocht dus, maar is het ook wat?  Dat lees je hieronder!

Wat is het?

Het is het bekende vierkant van Ritter Sport, 100 gram.De smaak is puur met amandelen en quinoa, verpakkingskleur groen.

Wat zit er in?

Ingrediënten: suiker, cacaomassa, amandelen, cacaoboter, hazelnoot massa quinoa (3%), emulgator: lecithine (soja).

Gezond?

Met donkere chocolade is niets mis, maar deze chocolade heeft ondanks zijn donkere uitstraling geen hoog cacao gehalte en bestaat vooral uit suiker.  Gezond kan ik het niet noemen.

Smaak?

Ik vind de smaak verrassend.  Het smaakt naar pure chocolade met een luchtige bite doordat er gepofte quinoa in zit en stukjes amandel. Ik heb de laatste weken bewust gelet op mijn suikerinname en alle toegevoegde suikers vermeden. Een blokje van deze chocolade kwam dan ook hard binnen.

Nog een keer kopen?

160727_ri_blog_vegan_800x696-640x557Qua smaak ben ik fan van Ritter Sport, eigenlijk alle smaken wel. Ik was dan ook verrast dat er een vegan smaak is bijgekomen. Je had natuurlijk altijd al de variant met marsepein, maar nu heb je als vegan ook keus uit de schappen met Ritter sport. Naast deze smaak met quinoa heb je ook variant met amaranth.  Als ik zin heb in chocolade en niet ga letten op suiker, zou ik deze variant zeker nog een keer kopen.

Waar te koop?

De reep schijnt al een tijdje te bestaan, maar ik was ‘m in Nederland nog niet tegen gekomen. In Duitsland is het beter verkrijgbaar. Online shoppen kan ook, kijk bijvoorbeeld op deze site.

Welke vegan chocolade kun jij tippen?

 

Geef een reactie

