Vegan van der Valk

Toekan-FC-2Soms lopen de leuke omstandigheden zo dat je gaat overnachten bij een Van der Valk hotel.  Ik heb per mail aangegeven dat ik kom overnachten en benieuwd ben of ik er ook vegan kan ontbijten en dineren.  Goede voorbereiding is het halve werk immers!

Ik kreeg een leuke mail terug met daarin een vegan dinervoorstel en de verschillende opties voor het ontbijt. Klonk al fantastisch.

Hoe t ging in de praktijk?  Heel fijn!  Ik heb samen met mijn vriend gedineerd in het restaurant dat hoort bij Van der Valk Avifauna. We hebben gekozen voor het maandmenu. Zijn eten was van de kaart, voor mij hadden ze een vegan maandmenu gemaakt.

Wat ik heb gegeten?

  • een heerlijke salade met avocado, sla, basilicum en tomaatjes
  • indiase wok met bloemkool,kikkererwten,ananas,tauge, erwten en kokosmelk met daarbij witte rijst en salade
  • kokos panna cotta met frambozen, mango en munt

Het was heel erg lekker. De kok kwam speciaal even aan tafel om te vertellen wat hij gemaakt heeft en om te kijken of t naar wens is. Ook vertelde hij over t ontbijt. Heel leuk allemaal.

quinoa-amandel-sesam-barHet ontbijt was zo grappig. Meestal is een ontbijt in een hotel een buffet. Dat was er nu ook. Maar ik kreeg  m’n eigen dienblad, vol met vegan producten, aan tafel! De keuze was reuze: sojayoghurt, sojafruityoghurt, sojayoghurt met verse mango, vla, granola, gedroogd fruit, rijststroop ,rijstwafels en quinoarepen.   Buffet aan tafel leek het wel, voldoende voor minstens 3 personen. Je begrijpt dat ik de rest van het buffet niet meer gezien heb!

Een dikke pluim voor Van der Valk Avifauna die zo betrokken heeft gereageerd op mijn vraag,zulke lekkere maaltijden heeft gemaakt en zo gastvrij is!

 

 

Geef een reactie

