Appel, gezonde en makkelijke vegan recepten

Ken je het boek Mam wil je dit vaker maken? Een kookboek geschreven door Anne van Twillert en geschreven voor ouders die gezond, rap en zonder poespas willen koken en bakken.  Ik heb het boek voorbij zien komen, maar heb er niet in gebladerd omdat ik door de titel dacht dat het alleen voor ouders en hun kinderen was.

Ondertussen is er een tweede boek uit, deze keer een e-book tjokvol met heerlijke vegan recepten waarin de appel centraal staat.  En over dat boek ga ik een review schrijven! Ben je benieuwd, lees dan gauw verder.

Anne van Twillert

Anne van Twillert is kunstenaar én heeft ondertussen 2 kookboeken op haar naam staan. Als moeder van vier kinderen weet ze wat het is om voor een gezin te koken.  Gezond eten is erg belangrijk en ze heeft gemerkt dat ook anderen graag gezond willen koken. Maar dan zonder teveel gedoe. Want aan gezond eten kleeft nog regelmatig het imago van moeilijk, gedoe en duur. Met haar gedeelde kookkunsten laat ze zien dat het ook anders kan. Gezond, rap en zonder poespas dus! En als de kinderen vragen ‘mam wil je dit vaker maken’ weet je dat het binnen je gezin gewaardeerd wordt.

De opbouw van het boek

Het e-book bevat 15 recepten, verdeeld over de categorieën ontbijt, tussendoor en aan tafel.  En denk dan aan recepten met de titel veldertjes schotel, haverkoeken, mooi appeltaartje en appelcrumbel. Aan de titel is al af te lezen dat de appel de centrale rol speelt in dit boek. De recepten worden kort ingeleid met wat persoonlijke informatie. Het recept begint daarna met de ingrediëntenlijst en vervolgens komt de werkomschrijving van het recept.  De werkomschrijving is eenvoudig en duidelijk. Per recept is aangegeven hoeveel stuks er uit gaan, hoeveel bordjes je er mee kunt vullen of dat je gewoon een grote schaal maakt.  Naast foto’s staan er ook leuke tekeningen in het boek. En het creatieve zit in de familie, want de tekeningen zijn gemaakt door haar dochter Nora.

appelcrumbel

Appeltje eitje tofu?

Ja, eigenlijk wel. In de recepten worden veel verschillende ingrediënten gebruikt en misschien nét wat andere dan je gewend bent.  Er wordt gebruik gemaakt van verschillende meelsoorten zoals amandelmeel,kokosmeel,havermeel en speltmeel. En de gerechten worden niet gezoet met suiker,maar met fruit. Uiteraard met appel, maar er komt ook regelmatig een banaan in en gedroogd fruit zoals dadels en vijgen ontbreken niet.

appelkruimeltaartje

Je kunt de recepten precies opvolgen, of het ter inspiratie gebruiken. Soms heb je net wat anders in de kast liggen of heb je een andere voorkeur. Kan allemaal, probeer het uit en geniet van je gezonde hap!

Ik kan je het boek aanraden als je op zoek bent naar plantaardige, eenvoudige, lekkere recepten met appel in de hoofdrol die zowel voor kinderen als volwassenen geschikt zijn.

Korting

Leuk! Met de kortingscode VEGAN krijg je korting op de aanschaf van dit e-book via de volgende link : https://www.hethoogehuis.nl/a-58934486/kookboek-bestellen/ebook-appel/